Neutrale school

Basisschool EigenWijs is een neutrale school voor regulier basisonderwijs. Kinderen met alle achtergronden zijn welkom, we respecteren deze diversiteit. Sterker nog; dit zien we als een kracht. Het roept enthousiasme en nieuwsgierigheid op naar de wereld en elkaar, om van en met elkaar te leren en zich aan elkaar te spiegelen. Onze eigenwijze route naar betrokken burgerschap. Persoonswording staat centraal, met de kennis als stevige basis. Onze ruim 300 leerlingen komen uit verschillende wijken, het merendeel vanuit de postcodegebieden 5505, 5503 en 5501.

Onze school vind je in MFA Midden waar onderwijs en welzijn samenkomen. Met SBO De Verrekijker en externe partners zoals NummerEen, het consultatiebureau en logopedie delen wij de locatie en faciliteiten. Onze school heeft duidelijk een eigen, geborgen plek. We hebben een grote gymzaal in het gebouw en buiten spelen kinderen in een prachtige groene omgeving tussen bomen, zand, heuvels en gras. Een fijne plek. 'Er is veel vakkennis, ruimte voor onze eigen mening en je voelt je hier thuis', aldus de eigen woorden van onze leerlingen.