Werkwijze

Basisschool EigenWijs werkt volgens het leerstofjaarklassensysteem, met verschillende vormen van differentiatie. In de ochtend wordt met name opbrengst gericht gewerkt door middel van het expliciete directe instructiemodel en differentiëren in het lezen. Dit betekent dat de leerlingen aan de hand van het lesdoel tijdens de instructie weten wat ze gaan leren en niet wat ze gaan doen.

Naast het werken aan de basiskennis in de ochtenden wordt er in de middagen tijdens de wereldoriënterende vakken, crea (zoals drama, tekenen, schilderen en kunst) en het onderzoekend leren met name aandacht besteed aan het leren aannemen van de juist houding en het leren opdoen van kennis en vaardigheden. Natuurlijk kan dit niet los van elkaar gezien worden en zien wij het leren al een dynamisch geheel. Op deze wijze rusten wij kinderen toe met kennis, maar hebben we ook volop aandacht voor de wijze waarop ze zich later staande kunnen houden in de maatschappij.

Team

Het team van Basisschool EigenWijs bestaat uit ruim 30 personen. Het gaat hierbij om de directie,  leerkrachten, onderwijsassistentes, het secretariële team, een conciërge/beheerder en schoonmaakmedewerkers.

Bovendien zijn wij een opleidingsschool voor studenten van diverse opleidingen. Tijdens hun stageperiode beschouwen wij deze studenten als lid van ons team en vervullen zij ook op die manier hun rol binnen de school.

Voor een uitgebreide beschrijving verwijzen we u graag naar onze schoolgids.