Basisschool EigenWijs

Wanneer u op zoek bent naar een school voor uw kind, kunt u contact opnemen met onze school voor het maken van een afspraak. Wij ontvangen u en uw kind(eren) graag voor een rondleiding en beantwoorden dan al uw vragen. Tijdens deze afspraak nemen we samen met u een kijkje in enkele groepen. Zo krijgt u meer beeld van onze school en ons team.

Inschrijving en aanmelding

Er wordt in het aanmeldingsgesprek bekeken of en op welke wijze Basisschool EigenWijs aan de onderwijsbehoefte van uw kind kan voldoen. Aanmelding gebeurt door het invullen en ondertekenen van het inschrijfformulier. Door het formulier op school in te leveren, is uw kind aangemeld. De ouders krijgen een schriftelijke bevestiging van de ontvangst van het inschrijfformulier. Met betrekking tot aanstaande vierjarige leerlingen geldt, dat we een kind pas daadwerkelijk op school mogen inschrijven op zijn/haar vierde verjaardag.

Ongeveer vier weken voor de vierde verjaardag van uw kind, ontvangt u bericht over de groep, leerkracht(en) en het lokaal waar uw kind is ingedeeld.

Als uw kind bij ons op school komt, verwachten wij dat uw kind zindelijk is. Het is voor onze leerkrachten niet inpasbaar om een kind regelmatig te verschonen. Mocht blijken dat uw kind nog niet zindelijk is, dan gaan wij als school daarover met u in gesprek. In het uiterste geval zullen wij pas tot plaatsing van uw kind overgaan als het kind echt zindelijk is.

Kennismaking leerkracht en wenmomenten

Wanneer uw kind gaat starten, volgen er met u als ouders twee gesprekken. Voor het eerste gesprek maakt de leerkracht een afspraak met u, drie á vier weken voor de verjaardag van uw kind. Dit voor een eerste kennismakingsgesprek met u en uw kind. Tijdens dit moment worden ook de oefenmomenten ingepland. Nadat uw kind gestart is, vindt er opnieuw een gesprek met de leerkracht plaats. Hierin worden de bevindingen van de start op onze school samen besproken.

Afspraak maken voor aanmeldingsgesprek

Bel voor het maken van een afspraak voor een rondleiding en kennismakingsgesprek met: 040 253 4527.
Of stuur een email naar eigenwijs@veldvest.nl

Vermeld hierin de volgende gegevens:

• De naam van uw zoon/ dochter
  • De geboortedatum van uw zoon/ dochter
  • Uw eigen naam + telefoonnummer

Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op i.v.m. het inplannen van een rondleiding en aanmeldingsgesprek op onze school.